Suzuki AN400 Burgman 2003-2016 to skuter wysokich osiągów, wyposażony w technologię AGM. Nowoczesne baterie tego typu charakteryzują się wzmożoną trwałością i efektywnością. W porównaniu z tradycyjnymi jednostkami AGM, ich parametry są znacznie lepsze. Konkretnie, do skutera tego typu zalecane są baterie o wartości 12V i minimalnej pojemności 8Ah. Prąd rozruchu nie powinien być niższy niż 130A.
Baterie AGM gwarantują bezproblemową jazdę na skuterze, zarówno w trudnych terenach, jak i w codziennym użytkowaniu. Są niezawodne, hermetyczne i wolne od konserwacji. Dlatego są doskonałym wyborem dla motocyklistów poszukujących mocnych, ale niezawodnych źródeł energii.
Jeśli potrzebujesz nowej baterii do Suzuki AN400 Burgman 2003-2016, warto zastanowić się nad modelami jak Yuasa YTX9-BS 8.4Ah 135A czy Varta YTX9-BS 8Ah 135A AGM. Biorąc pod uwagę specyfikę skutera, odpowiednią baterię zabezpieczy nie tylko optymalną wydajność jednostki, ale także przedłuży żywotność całego układu elektrycznego. Zadbaj o niezawodność swojego Suzuki Burgman 400 dzięki odpowiedniemu wyborowi baterii!
Komfort i praktyczność Burgmana 400
Burgman 400 łączy w sobie aspekty komfortu i funkcjonalności, stając się zarazem wygodnym jak i użytecznym skuterem. Udziela on swobodnego dostępu do obszernego oraz ergonomicznego siedzenia, które w połączeniu z niskim środkiem ciężkości zapewnia niemalże bezproblemową jazdę. Wzbogacony o system ABS, gwarantuje on swoim użytkownikom bezpieczeństwo podczas hamowania.
Jego niemałym atutem jest obszerny, mieszczący dwa kaski schowek pod siedzeniem o pojemności 41 litrów. Konsumpcja paliwa na poziomie około 3 litrów na setkę kilometrów plasuje go w dobrym świetle.
W warunkach miejskich, charakteryzujących się częstymi manoeuvers, Burgman 400 prezentuje się znakomicie. W trakcie przeprowadzonego testu, osiągnął prędkość nieco ponad 120 km/h. Jest to jednak możliwe z uwagi na fakt, że przy większych prędkościach obroty silnika bardzo wzrastają, co może czynić długotrwałe podróże po autostradach mniej komfortowymi.
Całościowo, użytkownicy cenią sobie model 400 za jego wygodę podczas jazdy oraz funkcjonalność schowków.
Niskie spalanie Burgmana 400
Burgman 400 jest znany z dynamicznej, lecz ekonomicznej jazdy. Zużywa na 100 km średnio 3 litry paliwa. Jest to zgodne z informacjami od producenta.
Przy spokojnej jeździe i utrzymywaniu stałej prędkości zużycie paliwa można obniżyć do 2,5 litra na 100 km. W warunkach miejskich, z częstymi zatrzymaniami, testy wykazały zużycie na poziomie 3,7 litra na 100 km.
Burgman 400, pomimo braku systemu start-stop, oferuje zadowalającą ekonomię paliwową. Dzięki temu sprawdzi się on zarówno do codziennego dojazdu, jak i jazdy po mieście.
Wybór skutera na co dzień powinien brać pod uwagę spalanie. Burgman 400 kieruje nas ku oszczędnej jazdzie. Mniejsze zużycie paliwa oznacza niższe koszty eksploatacji.
Z dużej pojemności zbiornika paliwa i niskiego zużycia wynika większy zasięg bez konieczności częstego tankowania. Taka sytuacja umożliwia dłuższe przejazdy bez obaw o paliwo.
W kwestii wydajności i ekonomii Burgman 400 wyróżnia się dobrym balansem. To skuter idealny zarówno dla codziennych użytkowników, jak i tych, którzy jeżdżą sporadycznie. Niskie zużycie paliwa tego modelu pozytywnie wpływa na domowy budżet.
Przestronne schowki w Burgmanie 400
Burgman 400 charakteryzuje się imponującymi możliwościami przechowywania. Jest wyposażony w olbrzymi schowek pod siedzeniem o imponującej pojemności 41 litrów. Jest wystarczająco duży, by pomieścić dwa kaski i dodatkową, niewielką torbę. Oprocz tego, skuter ten prezentuje gruntowną przestrzeń przed siedzeniem, jak również niewielkiej wielkości komorę idealną na rękawiczki lub klucze’.
Pojemność przechowywania, jaką oferuje Burgman 400, konkuje z tym, co znajdziemy u większych modeli. Dzięki temu, masz szanse uniknąć dokuczań związanych z noszeniem bagażu na plecach. To czyni go wyjątkowo dobrym wyborem na co dzień, dojazdy lub po prostu przemieszczanie się po mieście. Dodatkowo, łatwość dostępu do komory pod siedzeniem ułatwia korzystanie ze wszystkich tych przestrzeni.
The Burgman 400 stands out for its spacious storage options. It features a large 41-liter under-seat storage compartment, capable of fitting two helmets and a small bag. In addition to the under-seat storage, the scooter also offers a large front glove box and a smaller compartment, suitable for gloves or a garage opener. The Burgman 400’s storage capacity rivals that of larger scooters and eliminates the need to carry items on your back, making it ideal for daily commuting and running errands. The under-seat storage can be easily accessed by turning the key in the ignition.
Wyposażenie i funkcje Burgmana 400
Burgman 400 wyróżnia się nie tylko zwięzłym designem, ale także obszernym pakietem funkcji. Znajdziemy w nim przydatne elementy, takie jak system ABS czy podstawowy komputer pokładowy. Dodatkowym bonusem jest gniazdo 12V w schowku pod siedzeniem, ułatwiające ładowanie urządzeń.
W kontekście sprzętu dodatkowego warto podkreślić, iż niektóre opcje, jak podgrzewane siedzenie czy termometr, są dostępne osobno. Gripy z funkcją podgrzewania można również dołączyć jako akcesorium.
Jeśli chodzi o cenę, Burgman 400 staje w szranki z topowymi modelami innych producentów. W chwili debiutu, za podstawową wersję mozna było kupić go za 17 990 zł, co wypada korzystnie w zestawieniu z alternatywami. Na rynku są bowiem modele, takie jak Honda Forza 125 czy Yamaha X-Max 125, które mają królewskie ceny w granicach 19 900 zł do 20 900 zł. Oczywiście, wyższa płaca otwiera drzwi do bardziej zaawansowanej technologii i performansów.
Mimo tej dysproporcji, Burgman 400 oferuje niezrównaną pojemność bagażnika i wyjątkowy komfort jazdy. Dzięki temu, poruszanie się nim nie tylko jest przyjemne lecz także wysoce funkcjonalne. Miejsce towarzyskie dla dwóch osób wraz z mnogością schowków czyni go odpowiednim wyborem dla wielu.
Podsumowując, Burgman 400 stanowi równowagę między ceną, a funkcjonalnością. To model, który szczególnie docenią entuzjaści skuterów ceniący wygodę i przydatne udogodnienia.
Tabela z wyposażeniem standardowym i opcjonalnym Burgmana 400:
Wyposażenie | Standard | Opcjonalne |
---|---|---|
System ABS | Tak | – |
Komputer pokładowy | Tak | – |
Gniazdo 12V | Tak | – |
Termometr | – | Opcjonalne |
Podgrzewane siedzenie | – | Opcjonalne |
Wygodna jazda Burgmanem 400
Poszukując komfornego skutera podróżnego, warto zainteresować się modelem Suzuki Burgman 400. Ten pojazd charakteryzuje się szeregiem zalet, które podnoszą jakość podróżowania.
Jedną z kluczowych cech jest ergonomiczne siedzisko. Posiada ono wysokość 755 mm, co umożliwia optymalne dopasowanie zarówno dla osób niższych, jak i wyższych. To nie tylko sprawia, że podróż jest mniej męcząca, ale również poprawia zdolności manewrowe pojazdu.
Zaletą Burgmana 400 jest także znakomite i adaptacyjne zawieszenie. Dzięki niemu, skuter skutecznie wygładza nierówności nawierzchni, kręgach czy dziurach w jezdni. Będąc w ruchu, możesz cieszyć się stabilnością i komfortem.
Skuter wyposażono w system ABS, co gwarantuje bezpieczne hamowanie, nawet na trudniejszych nawierzchniach.
Podczas jazdy użytkownik odczuwa prawdziwą przyjemność, co dodatkowo wspiera niska średnica zużycia paliwa. Burgman 400 na dłuższych trasach zużywa około 3,9 l/100 km. W miejskich warunkach spalanie może spaść nawet do 3,5 l/100 km. To ekonomiczne i logiczne rozwiązanie dla wszystkich zainteresowanych.
Jak na pojazd tej klasy, Burgman ma także zadziwiające parametry silnikowe. Głównym dla kierowcy może być 22 kW (30 KM) przy 6300 obr./min i maksymalny moment obrotowy 35,2 Nm przy 4900 obr./min. To oznacza, że skuter ten oferuje moc wystarczającą do dynamicznej jazdy, bez przesady.
Wymiary (D x S x W) | Masa własna | Pozycja siedzenia |
---|---|---|
2235 x 765 x 1350 mm | 218 kg | 755 mm |
Wnioskując, Suzuki Burgman 400 stanowi doskonały wybór dla indywiduali, ceniących komfort i jakość przejazdu. Jego atuty to wysokość siedzenia, efektywne zawieszenie i mocny, lecz wyważony silnik. Jako codzienny środek transportu, zapewnia wiele radości i wygody. Dla osób rozważających nabycie skutera, jest to oferta warta rozważenia.
Cena i konkurencja Burgmana 400
Uruchomienie modelu podstawowego Suzuki Burgman 400 można uzyskać za 17 990 zł, co situa go jako konkurencyjnie wycenionego w swojej klasie. W porównaniu, jego bezpośredni rywale, Honda Forza 125 i Yamaha X-Max 125, inicjują swoje oferty na wyższych poziomach, osiągając odpowiednio 20 900 zł oraz 19 900 zł. Wspomniani konkurenci górują pod względem mocy silników, obfitują w systemy bezkluczykowe i korzystają z oświetlenia LED.
Jednak po stronie Burgmana 400 jest zdolność do oferowania znacznie większych opcji przechowywania, co solidnie przemawia za jego przydatnością w codziennych dojazdach. Skuter ten cieszy się także znacznym uznaniem wśród miłośników tego typu pojazdów mechanizmów przemieszczania się. Na forach internetowych dyskusje między własnymi zabierających ty entuzjastów gęsto toczone są w kontekście doświadczeń w posiadaniu i utrzymaniu Burgmana 400.
Cena (PLN) | Honda Forza 125 | Yamaha X-Max 125 | Suzuki Burgman 400 |
---|---|---|---|
Model podstawowy | 20 900 | 19 900 | 17 990 |
Opcje dodatkowe | Występują opcje dodatkowe, wpływające na finalną cenę |
Opinie użytkowników
„Początkowo rozważałem zakup konkurencyjnego modelu, ale zdecydowałem się na Suzuki Burgman 400 ze względu na jego konkurencyjną cenę i praktyczność. Jestem zadowolony z wygodnej jazdy i przestronnych opcji przechowywania.” – Jan Kowalski, właściciel Burgmana 400
„Na forum Burgman Club znalazłem wiele cennych porad dotyczących konserwacji i ulepszeń dla mojego skutera. Wspólnota użytkowników jest naprawdę pomocna!” – Anna Nowak, właścicielka Burgmana 400
Zalety konkurencyjnych modeli
- Honda Forza 125: Wyższa moc silnika i system bezkluczykowy.
- Yamaha X-Max 125: Silnik o większej pojemności i oświetlenie LED.
Zalety Suzuki Burgman 400
- Konkurencyjna cena.
- Przestronne opcje przechowywania.
Osiągi Burgmana 400
Suzuki Burgman 400 to pojazd, który zapewnia znaczące osiągi sięgające szczytu podczas jazdy miejskiej. Właściciela również nie zawiedzie podczas dłuższych wyjazdów. Posiada on silnik, który generuje aż 22 kW, czyli 30 koni mechanicznych. Ten potężny silnik, pracując przy 6300 obrotów na minutę, przekłada się na odczuwalne przyspieszenie. Moment obrotowy osiąga z kolei 35,2 Nm przy zaledwie 4900 obrotach na minutę. To właśnie dzięki temu, masz pewność, że przyspieszanie będzie nie tylko płynne, ale i elastyczne w każdych warunkach ruchu.
Jeśli chodzi o wymiary, to Burgman 400 mierzy 2235 mm długości, przy 765 mm szerokości i 1350 mm wysokości. Takie proporcje sprawiają, że będzie doskonale pasował nawet do zatłoczonych miast. Bez wątpienia, kwestia jazdy jest jednym z najważniejszych aspektów, z której wynika cała przyjemność korzystania z tego skutera. Dlatego inżynierowie zadecydowali, by dna siedziska znajdowało się na wysokości 755 mm. To umożliwia wygodną pozycję zarówno kierowcy, jak i ewentualnego pasażera.
Kolejny ważny element to stabilność, a konkretnie rozstaw osi. W tym przypadku wynosi on 1580 mm, co zapewnia bezpieczną podróż. Oczywiście, prawdziwe życie to także nierówności na drodze, dlatego warto podkreślić, że prześwit tego skutera to aż 125 mm. To znaczy, że pokonanie większych przeszkód nie stanowi najmniejszego problemu.
Chociaż może to brzmieć imponującej, masa Burgmana 400 wynosi 218 kg. W porównaniu z innymi jednośladami tego typu, jest to rozsądna wartość, uznając zalety jak łatwość manewrowania. Ta cecha wspiera zwrotność oraz ogólną dynamikę jazdy.
Model ten pochwalić się może również niskim zużyciem paliwa. W standardowych testach WMTC osiągnął on wynik 4,0 l/100 km. Jak łatwo się zauważyć, jest to bardzo dobra liczba, jeśli porównamy ją z oczekiwaniami do pojazdów tej klasy. Ponadto, emisja spalin na poziomie 94 g/km świadczy o przywiązaniu marki do nowoczesnych standardów ekologicznych.
Prędkość maksymalna i przestrzeń bagażowa
Prędkość maksymalna, jaką może osiągnąć Burgman 400 to około 120 km/h. Nie jest to imponujące, ale ewidentnie wystarczające do poruszania się po mieście oraz krótszych odcinków autostrady. Warto jednak pamiętać, że długotrwałe jazda z taką prędkością nie jest wskazana. Silnik może odczuć negatywne skutki, a więc nie zaleca się tego.
Jedną z największych zalet tego modelu jest jego przestrzeń bagażowa. Pod siedzeniem, masz aż 62 litry miejsca na bagaże. Można tam swobodnie umieścić dwa kaski oraz małą torbę. To idealne rozwiązanie dla miłośników wycieczek czy potrzebujących transportu na codzien.
Typ silnika | 4-suwowy, 1-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC |
---|---|
Pojemność silnika | 400 cm sześc. |
Moc maksymalna | 22 kW (30 KM)/6300 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 35,2 Nm/4900 obr./min |
Wymiary (D × S × W) | 2235 × 765 × 1350 mm |
Wysokość siedziska | 755 mm |
Rozstaw osi | 1580 mm |
Prześwit | 125 mm |
Masa własna | 218 kg |
Zużycie paliwa | 4,0 l/100 km (WMTC) |
Emisja spalin | 94 g/km (WMTC) |
Pojemność zbiornika paliwa | 13,5 l |
„Suzuki Burgman 400 łączy zadowalające osiągi z niskim zużyciem paliwa. Jest idealnym wyborem dla tych, którzy oczekują wygody zarówno w jeździe, jak i przechowywaniu bagaży. Z natury jest to pojazd praktyczny, doskonały zarówno na długie przejażdżki, jak i na miejskie dojazdy.”
Awaryjność Suzuki Burgman 400
Suzuki Burgman 400 charakteryzuje się wysoką niezawodnością, co potwierdzają raporty o niewielu poważnych problemach. Niemniej jednak, konserwacja i serwisowanie pojazdu stanowią kluczowe aspekty dla jego długotrwałej sprawności. Internetowe fora dostarczają miejsca, gdzie właściciele mogą wymieniać doświadczenia dotyczące ewentualnych usterk i sposobów ich naprawy.
Ważne jest przestrzeganie zaleceń producenta dotyczących serwisów i natychmiastowe reagowanie na sygnały ewentualnych problemów. Dbałość o regularną konserwację pozwoli ograniczyć ryzyko większych usterek. To z kolei przyczyni się do dłuższego i bezpieczniejszego użytkowania pojazdu.
Słowa kluczowe: suzuki burgman 400 awarie, suzuki burgman 400 forum
Porady dotyczące konserwacji Suzuki Burgman 400
Jeśli jesteś posiadaczem Suzuki Burgman 400, oto kilka wskazówek jak dbać o twój pojazd:
- Pamiętaj o regularnych przeglądach i serwisach.
- Wymieniaj olej silnikowy, filtry i inne płyny zgodnie z zaleceniami.
- Regularnie sprawdzaj stan i ciśnienie opon.
- Ochrón pojazd przed warunkami atmosferycznymi, zwłaszcza podczas zimy.
- Maintenant czystość pojazdu, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz.
- Regularnie testuj hamulce, oświetlenie oraz inne systemy bezpieczeństwa.
- Zwracaj uwagę na nietypowe hałasy, wibracje czy inne objawy, które mogą sygnalizować problemy.
Properna troska o pojazd i systematyczna kontrola jego stanu są kluczowe. Pomagają one utrzymać Suzuki Burgman 400 w doskonałej formie na długi czas.
Opinie właścicieli Burgmana 400
Adoratorzy Burgmana 400 głoszą jego zalety, w tym wygodne podróże, pojemne schowki i ekonomiczność. Duży schowek pod siedzeniem, mieszczący dwie kaski i torbę, zdobył licznych zwolenników. Skuter ten umiejętnie oszczędza paliwo, co równa się oszczędnościom podczas miastańskich podróży.
Manewrowość i zręczność Burgmana 400 ułatwiają nawigację miejskimi uliczkami i korytarzami. Chociaż pozycja do siedzenia zapewnia komfort, osoby wysokie mogą doświadczyć pewnych niedogodności przy dużej prędkości. Forum Suzuki Burgman stanowi doskonałą arenę wymiany opinii, porad, oraz doświadczeń użytkowników.
Ważne cechy opinii właścicieli Burgmana 400 | Liczby Statystyczne |
---|---|
Przestronne schowki | 41-litrowy schowek pod siedzeniem |
Ekonomia paliwa | 3 litry na 100 km |
Manewrowość i zwinność | Łatwość poruszania się w ruchu miejskim |
Wygodna pozycja siedzenia | 755 mm wysokości siedziska |
Opinie właścicieli Burgmana 400 potwierdzają, że skuter ten oferuje wygodną jazdę, praktyczne rozwiązania i oszczędność paliwa. Duży schowek pod siedzeniem pozwala na przechowywanie nie tylko dwóch kasków, ale także innych przedmiotów. Właściciele doceniają również niskie spalanie skutera, co przyczynia się do obniżenia kosztów eksploatacji. Manewrowość i zwinność Burgmana 400 sprawiają, że poruszanie się nim w ruchu miejskim jest łatwe i przyjemne. Wygodna pozycja siedzenia pozwala cieszyć się komfortem podczas każdej jazdy.
Forum Suzuki Burgman to doskonałe miejsce, gdzie można znaleźć opinie i porady właścicieli Burgmana 400. Właściciele dzielą się swoimi doświadczeniami, udzielają porad dotyczących konserwacji i udokumentowanych modifikacji skutera.
Warto korzystać z tej platformy, aby poznać opinie innych użytkowników i wymieniać się informacjami na temat Burgmana 400.
Wniosek
Suzuki Burgman 400 jest cenionym maxi-skuterem, który doskonale łączy w sobie osiągi motocykla z praktycznością jaką oferuje skuter. Ten model zapewnia użytkownikom wygodę i zwinność podczas jazdy, co jest nieocenione w miejskim ruchu i podczas codziennych dojazdów. Co więcej, skuter ten charakteryzuje się dużą pojemnością miejsc do przechowywania. Posiada on obszerną komorę pod siedzeniem, która jest idealna do przewożenia zarówno przedmiotów, jak i zakupów.
Jednak nie tylko praktyczność jest jego atutem. Burgman 400 zachwyca również efektywnością paliwową. To znacząco wpływa na koszty eksploatacji, co jest ważne dla wielu użytkowników. Nie bez znaczenia pozostaje również konkurencyjna cena tego modelu w stosunku do innych maxi-skuterów.
Należy jednak zaznaczyć, że nie jest to pojazd, których potrawa tylko szybkości. Oferuje on moc na wystarczającym poziomie, by zaspokoić codzienne potrzeby. To sprawia, że Suzuki Burgman 400 jest solidnym, praktycznym wyborem. Jest to idealna opcja dla tych, którzy cenią komfort i uniwersalność w skuterze.